Porta Linguarum, issue 24, June 2015

Contents
Introduction

 

Articles

A Review of Key Recent Studies on Effectiveness of Vocabulary Learning Tasks in L2, ALICIA SAN MATEO VALDEHÍTA
The Effect of Learning Style on the Performance of Students in a Preemptive Focus-on-Form Instruction, NASRIN KHAKI, MAHYAR GANJABI AND ABOLFAZL KHODAMORADI
Audiovisual Reception and MALL: Adapting Technology to Real Needs, NOA TALAVÁN AND JOSÉ JAVIER ÁVILA-­CABRERA
The Written Competence of Spanish Secondary Education Students in Bilingual and Non-­Bilingual Programs, ANA CRISTINA LAHUERTA MARTÍNEZ
Versión española del Sport Satisfaction Instrument (SSI) adaptado al aprendizaje de la Educación Física bilingüe en Inglés, ANTONIO BAENA-­EXTREMERA Y ANTONIO GRANERO-­GALLEGOS
Initial Career Motives and Demotivation in Teaching English as a Foreign Language: Cases of Korean EFL Teachers, TAE YOUNG KIM AND YOON KYOUNG KIM
EFL Vocabulary Acquisition: Narrow Reading versus Reading plus Vocabulary Enhancement Activities. A Case Study with Spanish Secondary School Students, MARAVILLAS PAYÁ GUERRERO AND LAURA ESTEBAN SEGURA
Cultura originaria y diálogo de saberes en el aprendizaje de la lengua Mapuzugun, OMAR TURRA DÍAZ, LILA MORENO RUBIO Y JOSÉ HUENUPI MARILEO
Instrumentos de investigación para el estudio del efecto de la música en el desarrollo de las destrezas lectoras, M. CARMEN FONSECA-­MORA Y MARÍA GÓMEZ-­DOMÍNGUEZ
Bibliometric Study and Methodological Quality Indicators of the Journal Porta Linguarum During Six-Year Period 2008-2013, CLEMENTE RODRÍGUEZ SABIOTE AND JOSÉ ÁLVAREZ RODRÍGUEZ
Lenguas de comunicación o de negocios. La aportación contemporánea del bilingüismo crítico a la enseñanza de lenguas, CARLOS E. SEGADE ALONSO
Posibilidades y limitaciones del aprendizaje cooperativo en el EEES: análisis de una experiencia en el aula de inglés, PAULA LÓPEZ RÚA
Análisis de la satisfacción del alumnado de L2 con respecto a la adquisición de terminología especializada por medio de videojuegos: estudio de caso, JOSÉ RAMÓN CALVO FERRER Y JOSÉ RAMÓN BELDA MEDINA
¿Garantes de la salvaguarda del aragonés? Situación y resultados de la enseñanza del aragonés implementada desde 1997, I.O. CAMPOS BANDRÉS
Las canciones en la enseñanza-­aprendizaje de ELE en la era digital, ROCÍO DÍAZ-­BRAVO

 

Book reviews/RECENSIONES

Languaging Experiences. Learning and Teaching Revisited, ANA MARÍA RAMOS GARCÍA
Digital Competence Development in Higher Education: An International Perspective, DIEGO RASCÓN MORENO
La terminología gramatical del español y del francés. Emergencias y transposiciones, traducciones y contextualizaciones / La terminologie grammaticale de l’espagnol et du français. Émergences et transpositions, traductions et contextualisations, MANUEL BRUÑA CUEVAS